2015. május 5., kedd

keleties padlizsánkrém

Január óta sok minden megváltozott körülöttem. Elkezdtem kicsit másképp, más mennyiségeket enni, és ez egy teljesen új fajta főzési szemléletet is megkövetel. Nem mondom, hogy könnyű volt áttérni, és hogy mindennek megvan már az "alakbarát" változata, de úgy érzem mostmár jó irányba haladok.

Hozzávalók:
1 közepes padlizsán
fél fej vöröshagyma
1 szál újhagyma
olaj
fokhagyma
porított gyömbér
szezám olaj
citrom/lime lé
só/szójaszósz






Ezúttal egy új fajta eljárással kezdtem neki a padlizsánkrémnek. Ahelyett, hogy sütőben sokáig sütöttem volna, egy pörkölt szerű alapot csináltam alá.  Felkockáztam a hagymát, az újhagymát felkarikáztam, és egy nagyon kevés olajon üvegesre pirítottam. 
Amíg a hagyma pirult, meghámoztam, és felkockáztam a padlizsánt, majd a hagymához adtam, és egy nagyon kevés vizet tettem alá, hogy legyen miből gőz keletkezzen. Fedő alatt jó 10-15 percig pároltam, ezután pedig fedő nélkül hagytam, hogy elpárologjon a felesleges lé.
A következő ízesítőket mindenki saját ízlése szerint adagolja, én is folyamatos kóstolás mellett tudtam elérni a megfelelő ízvilágot. A fokhagymát megpucoltam és a turmixgépbe öntött hagymás padlizsánra törtem. Meglocsoltam pár csepp szezámolajjal, tettem bele egy késhegynyi gyömbért, és úgy 1 teáskanálnyi citromlevet. Sóztam, majd átturmixoltam, kóstoltam, és után ízesítettem, hogy megfeleljen az elvárásaimnak.
A citromot lehet frissen facsart lime levével helyettesíteni, és a só helyett is lehet szójaszószt használni, nekem sajnos, most egyik sem volt itthon.

Fantasztikus melegszendvics készíthető vele, ha egy szelet rizspufit megkenünk, majd egy szelet light mozzarellával befedjük és sütőben, vagy mikróban kicsit átmelegítjük, amíg ráolvad a sajt.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése