2015. május 25., hétfő

Egyszerű kutyatorta

Az idő rohan, és hiába történik olyan sok rossz néha mintha megállna egy pillanatra, és ad jót is. Már 9,5 éve, hogy egy ijedt, fázós magányos kiskutyát összeszedtünk az M0-ás Diósdnál lévő lehajtójánál. Ez a kis apróság időközben felnőtt tapasztat jót, és rosszat, az idő pedig egy tíz éves komolytalan hölggyé érlelte. Még mindig félénk, de már mutatja a hangját is. És tanít minket, engem minden percben.
Maradj még legalább tíz évet velem, és taníts tovább Bibike!

Hozzávalók:
36dkg máj (most harcsa)
10-20g zselatin
apró kutyakekszek, jutifalatok
(jelenleg premiere lazacos falatkák)





A harcsamájunk karácsony óta jól elbújt a fagyasztó hátuljában, így akkor nem került a halászlébe, így torta lett belőle. Előző nap kitettem, hogy felengedjen.
Bő hideg vízben átmostam, és leszűrtem a már felengedett májat. Egy kerámiabevonatos serpenyőben fedő alatt krémesre pároltam úgy 10-15 perc alatt. Külön víz nem kellett alá, mert engedett bőven. Levestől ment is a késes aprítóba. A zselatinra annyi hideg vizet engedtem, hogy ellepje, és jól elkevertem, hogy ne maradjon csomós. A még meleg májpéphez öntöttem, és még egyszer átturmixoltam alaposan. Szilikon formában, vagy celofánnal bélelt formában a hűtőben megdermesztettem.
Díszítésnek kiborítás után megtűzdeltem az apró csontocskákkal. Az ünnepelt pedig boldogan be is puszilta, egy morzsa sem maradt.

Boldog 10. Szülinapot Bibikém!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése