2013. november 11., hétfő

Majorannás csirke kétféle körettel avagy tökéletes dobozebéd

A hétvége nálam mindig a sulizásról szól. Kelek a nappal, és irány a kutyasuli. Három éve, ha valaki azt mondja nekem, hogy élvezni fogom a hétvégi 5-6kor való felkelést simán elküldöm melegebb éghajlatra.
Igen ám, de rendszeres probléma nálam, hogy a kis listámról, amit vinni kell magammal lemarad az, hogy én mit eszek. Persze jutalomfalat, plüss, labda, hám, hosszú póráz az van benne, de nekem kaja az valahogy csak utoljára jut eszembe. Ezért manapság már külön elkészítem még pénteken a szombati, és vasárnapi ebédem, így csak ki kell venni a dobozt, és már le is van tudva a kérdés.

Majorannás krumpli cukkinivel

hozzávalók 1 főre:
1 közepes cukkini
4-6 szem közepes krumpli
1tk majoranna
2-3 nagy csipet só
olaj

A krumplikat héjastól előfőztem úgy 10 percig, majd rögtön leöntöttem róla a meleg vizet, és hideg vizet engedtem rá, hogy könnyebb legyen megpucolni. Eközben a cukkinit megmostam, a két végét levágtam, és kb 3mm vastag karikákra vágtam. A krumplit megpucoltam, és a cukkini vastagságára vágtam.
Egy lapos pizzasütős tepsit pár csepp olajjal kikentem, majd egy karika krumplira egy karika cukkinit fektettem, és így tovább, amíg el nem fogyott az alapanyag. Ekkor megszórtam sóval, és majorannával, meg locsoltam még egy kevés olajjal, és fólia alatt fél órát sütöttem közepes hőfokon, míg a cukkini, és a krumpli is megfőtt.
További 15 percig fólia nélkül szépen megpirítottam.

Fokhagymás lila krumplipüré

Hozzávalók 1 főre:
5-6 szem közepes krumpli
2 kisebb cékla
5-6 közepes gerezd fokhagyma

A krumplit és a céklát meghámozzuk, és nagyjából egyforma kockákra vágjuk. A fokhagymát megpucoljuk. Az egészet egy lábasba tesszük, és annyi vizet engedünk rá, hogy éppen ellepje. Sózzuk, majd fedő alatt puhára főzzük a krumplit. A vizet leöntjük, majd a céklát és a fokhagymát, néhány szem krumplival egy robotgépbe tesszük, és pürésítjük, a többi krumplit krumplinyomóval pürésítjük. Végül elkeverjük a két pürét.

Majorannás csirkecomb

Hozzávalók 2 főre:
4 nagyobb csirke felső comb
2 közepes fej hagyma
2tk majoranna
(egy késhegynyi szerecsendió)

Megmossuk és megtisztítjuk a csirkecombokat az esetleg benne maradt pihéktől, majd nagylelkűen besózzuk és félretesszük. A hagymákat megpucoljuk, és tetszés szerint kockázzuk, vagy csíkokra vágjuk. Egy lábasba pici olajat hevítünk, majd a csirkecombok bőrős felét rátesszük. Pár percig pirítjuk, majd megfordítjuk. Ha minden csirkecomb egy pici kérget kapott egy tányérra szedjük, és a visszamaradt olajon üvegesre pirítjuk a hagymát. Visszatesszük a csirkéket immár bőrös felével felfele, és felöntjük fél-egy deciliter vízzel. Beleszórjuk a majorannát, és a szerecsendió, ha teszünk bele. Fedő alatt puhára pároljuk a combokat.
A visszamaradt csirkeszaftot finom friss kenyérrel vagy zsemlével érdemes kitunkolni!


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése