2013. július 10., szerda

Cukkinis pulykamáj

Ígértem, hogy tesztelem a pulykamáj főzését, hátha megfelel a praktikus jutalomfalat kategóriában, azonban nem volt képem ahhoz, hogy a hentestől egy két májat vegyek, így vettem fél kilót, ebből főztem meg egy keveset, holnap kapnak az ebek nyersen is, és nekem is jutott egy kis fincsi ebédre való. E mellé nagyon jó áron kaptam cukkinit, úgyhogy ma ugyan azt eszem, amit holnap az ebecskéim, csak picit turbóztam rajta. :)


Hozzávalók (1 főre):
4 szép lebernyeg pulykamáj
1 közepes cukkini
szezámmag
fekete bors
2 csipet majoránna
olaj

A májakat megtisztítjuk, a csúnya fehér középső részét levágjuk, majd csíkokra vágva félrerakjuk. A cukkinit megmossuk és tetszés szerint aprítjuk, én most karikáztam. Kevés olajon, kis lángon előpirítjuk picit, megszórjuk majorannával, borssal, sóval. Pár perc múlva hozzáadjuk a májat, eloszlatjuk a serpenyőben, és lefedjük, hogy ne legyen csupa folt a konyha.
Ha a máj felszíne a gőztől elveszti az élénk színét kicsit félrehúzzuk, átkeverjük, és megszórjuk ízlés szerint szezámmaggal. Fedővel visszatoljuk a lángra és készre sütjük.

Tálaláskor megszórjuk kevés sóval, és fekete borssal.
A visszamaradt olajban kenyeret is piríthatunk mellé!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése