2015. december 21., hétfő

Vegán rántott tofu

A tofu az egyik új alapanyagom a konyhában, amiből kísérletezni szoktam manapság. Mivel sajnos csak hiper-szupermarketbe járok ezért elég hektikus, hogy kapok-e, és milyet. De most szerencsém volt, mert kaptam, ráadásul füstöltet. Egy darabig agyaltam is, hogy mi készüljön belőle, amikor is rájöttem, hogy idén még nem is ettem rántott cuccot sültkrumplival, pedig ez a nagy kedvenc. Fel is csaptam a guglit, hogy tojás helyett mivel lehet rántani, és találtam rá egy nagyon egyszerű és olyan megoldást, amihez nem kell semmi extra hozzávaló.

hozzávalók (2 főre):
300g szilárd tofu
0,5 csésze liszt
3/4 csésze víz
fűszerek
(jelen esetben sültcsirke fűszerkeverék)
zsemlemorzsa
liszt
magkeverék
(most szezám, len, tök és napraforgó magok)

olaj a sütéshez


A legtöbb "macera" a tofu előkészítésével van. A csomagból kivéve két réteg papírtörlőbe csomagoltam, egy tányérra tettem, a tetejére egy műanyag vágódeszkát tettem, amire egy nagy lábas víz került. Erre azért van szükség, hogy a feleslegesen benne maradt folyadékot ki tudjuk belőle préselni. Kb 20 percig hagytam így, amíg utánanéztem a panírozóanyagoknak.
Ha a tofu kicsepegett, leitatom róla a maradék nedvességet is, majd ujjnyinál kicsit vékonyabb szeletekre vágom. Egy müzlis tálba kimértem a lisztet, és hozzáadtam a fűszereket. Jól elkevertem, és negyed csészénként adtam hozzá a vizet. Kézi habverővel addig kevertem, amíg csomómentes sűrű palacsintatészta állagot kaptam.
A zsemlemorzsába elkevertem egy kisebb maroknyit a magkeverékből, és egy tányérra tettem ki lisztet. A tofuszeleteket először a száraz lisztbe, majd a fűszeres tésztába, végül pedig a zsemlemorzsába hempergettem és ezúttal forró olajban aranysárgára sütöttem.
Kicsit több zsemlemorzsát vesz fel, mint egy hagyományos panír, de így is nagyon finom lett.

Ha esetleg marad a tojáshelyettesítő masszából belekeverhetjük a maradék zsemlemorzsát, esetleg ha nem sikerült fasírtszerű állagot kapni adhatunk hozzá még egy kis morzsát, vagy vizet, és kis lapított golyókként kisütve már lehet is ropogtatni a biracsot.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése